Organizacja wystawy – środki finansowe

Wielu młodych fotografów będących na początku kariery zastanawia się często skąd wziąć środki finansowe zapewniające im możliwość wystawienia swoich prac. Temat nie jest łatwy, choć słowo sponsoring i promocja znane są dziś powszechnie. Często sam wydruk i oprawa zdjęć przeznaczonych na wystawę stanowi już bardzo konkretną sumę pieniędzy. Oczywiście, liczyć możemy na zwrot części wydatków w przypadku sprzedaży kilku prac, ale nie można mieć co do tego pewności.

Pozytywnym aspektem jest tutaj fakt, że nie sprzedane prace pozostaną nam do użytku w kolejnych miejscach, a profesjonalne wydruki w oprawach podarować można też znajomym i rodzinie jako bardzo osobisty prezent. Wszystko to nie zwalnia młodych twórców jednak z konieczności szukania sponsorów swojego przedsięwzięcia. Firmy finansujące wystawę fotograficzną czy inne wydarzenie kulturalne muszą mieć z tego chociażby pośredni zysk. Konieczne będzie wtedy wystawienie standu reklamowego danego przedsiębiorstwa lub chociażby przekonanie ewentualnego sponsora o tym, że wystawę odwiedzą osoby z ich grupy docelowego.

Warto też postarać się dofinansowanie publiczne ze strony samorządu, ministerstwa czy też licznych programów organizowanych przez Unię Europejską.